onsdag 23 juli 2008

Äntligen lite sol!






Äntligen har det varit lite fint väder!


Jag & J har städat växthuset och ställt ut bord och stolar där. Det är så skönt att sitta inglasat här på det blåsiga söderslätt! Det är speciellt skönt att gå ut med en bok och en kopp te när det regnar ute. I framtiden ska det nog bli sköna stolar, kuddar & plädar där så att det blir mer som ett mysrum än som ett extra matrum.


När det var fotbolls EM flyttade J ut tv:n och två däckstolar i växthuset så att han och en kompis kunde kolla på fotboll i naturen. Härligt! På kvällen vandrade det ett rådjur förbi, alldeles nära! Kan det bli bättre?


I veckan har jag gjort egen coleslaw, supergott och enkelt!
Strimmla 1/2 kg vitkål
Riv 1/2kg morötter
Blanda med Turkiss yoghurt och majonäs till det lir lagom geggigt
Krydda med svartpeppar.
Klart!
Denna veckan börjar sommarens renoveringsarbete! Tungt! Puts ska lagas och väggar ska målas! Phu, tur att man inte är ensam!
Ha det gott
Kram Emma

4 kommentarer:

Bruno och Mig sa...

Så vackra bilder du visar på dukat bord! Jag hade älskat att få sitta där i skymningen, tända ljus och äta gott.
Det finns nästan inget bättre än att läsa en god bok och höra regnet smattra. Mysigt.

Receptet på coleslaw ska jag planka rakt av och bjuda på när J kommer hem från sin flugfiskesemester. Verkar mums!

Ha en bra kväll

Kram
L

Ida sa...

Så härligt det ser ut att kunna duka i sitt växthus, nu fick jag ännu mer på min trädgårdsönskelista till den dagen jag blir med trädgård! Ha det! Kram Ida

Lilla Blanka sa...

Kikade in för att se om du visade din äpplekrans ;)
Såg din kommentar hos Minna :)

Kram
mia

A home far away sa...

Oj jättefina foton på ett härligt dukat bord.
Njut av den fina sommaren
Kram Gunilla i Singapore