lördag 12 juli 2008

Finbesök från stockholm





Min bror, hans tjej och deras dotter har varit och hälsat på. I vanliga fall bor dom i stockholm och det är ett himla farande fram och tillbaks! Hur kan man välja bort fina, fina skåne och bosätta sig i stökiga, stroppiga stockholm? Ja, det finns fina ställen och snälla mäniskor där också, men inte ett betfält så långt ögat når!
Dom hade med sig en fin present till mig och sambon; ett fågelbad från Zetas. Det blev supersnyggt i den lila rabatten med Lavendel, Salvia & vita Vinca
Igårkväll var det ju middagsbjudning i växthuset. Jag glömde att ta bilder, men tårtan (som är det viktigaste i min värld) glömde jag inte att föreviga!
Nu skiner kvällssolen där ute och jag ska nog ta mig ut i växthuset med min stickning och en kopp te... eller kanske scrappa lite?
Jaja.. Ha en skön kväll allihop, det tänker jag ha!
Emma



1 kommentar:

Ida sa...

Vilket gulligt fågelbad och vad vackert det ser ut med lite lavendel i! Säg inte att du gjort tårtan själv..? Den ser underbart god ut!!! Kram Ida