torsdag 26 mars 2009

Såhär i snålblåsten...


... har man tid och ro att sitta framför brasan och fundera på livet. Vem är jag och varför? hur ser livet ut? är det bra? Kan det bli bättre? Har jag realistiska mål? har jag mål över huvud taget eller är det bara tomma luftslott?
Ja, det är lätt att bli djupsinnig såhär framåt vårkanten.
En sak är då säker och det är att jag bestämt mig för att börja investera i mig själv, i Emma.
Varför äta halvfabrikat när det finns fina ekologiska råvaror?
Från och med nu är det bannemig slut på att äta kemikalier! Läs boken Den hemlige kocken av Mats-Eric Nilsson, det är en riktig ögonöppnare.
Jag köpte färdigskivad ost för ett tag sen och det visade sig att ett av e-nummerna i den ger magcancer på råttor! Blä!!! Och det äter man!!!
Nä, jag vill åldras med värdighet och inte bli sjuk och skruttig för att jag har misshandlat mig själv. Det gäller att handla innan det är för sent!
Kram Emma

1 kommentar:

Bruno och Mig sa...

Tack för din jättefina kommentar hos mig!
Jag blev också väldigt förtjust i teckensnittet.

Härlig bild du visar. Är det lilla Signe som klättrar?

Ja, visst är det hemskt med alla tillsatser i mat. Vi försöker köpa närproducerat och ekologiskt i den mån vi kan och har råd. Men när man börjar tänka efter så fy!

Ha en bra lördag
Kramar L