söndag 5 oktober 2008

Äntligen Äppeltider!




Äppelträden dignar av mogna äpplen! Ingrid Marie, Aroma, Sam och en massa fler som jag inte kommer ihåg vad dom heter!

Vi plockar och plockar och plockar! Äter och ger bort. Bakar och ... ger bort.

Jag har funderat på att få till någon varm äppledricka med kanel.
Det kan väl inte vara omöjligt?
Om du har ett bra recept liggande så hör gärna av dig!
Ett alternativt användningsområde för äpple tipsade Minna på blomsterverkstad.blogspot.com om. Enkla äppelkransar att hänga på dörren.
Dom blev så himmla fina.
Jag använde mig av gröna kart som blev röda med tiden. Vackert!
Annars är hösten min favorit årstid.
Kanske för att jag fyller år, eller för att julen närmar sig. Mest troligt är att jag gillar hösten för att man kan sitta framför brasan och dricka hinkvis med the utan att få dåligt samvete.
En annan skön sak med hösten är att luften blir så lätt att andas, vinden rufsar om i håret, man kan vara ute utan att bli varm och svettas, ha varma koftor och jeans.
Det är väldigt inspirerande att vara i naturen nu och se hur den förvandlas. Underbart är ordet!
Härligt höstiga kramar från en lycklig Emma

2 kommentarer:

Ida sa...

Hej Emma vilka vackra bilder!! Kransarna är superfina och passar säkert perfekt hos er ute på landet. Tusen tack för erbjudandet, vi får fullt med äpplen från alla möjliga håll just nu men om vi har vägarna förbi så hör jag gärna av mig!
Hur går det att arbeta? Ha det bra kram Ida

LINAH sa...

Vilka fina äppelkransar=) Verkligen! Sånna vill jag också kunna göra. Måste plantera ett äppelträd...Kram